Reglement HSV De Breuly

Naast de algemene visserijregels gelden in onze wateren enkele aanvullende regels.

- Laat planten (ook waterplanten zoals riet, gele lis en lelies) heel.
- Ruim het afval op. (met name visdraad, plastics, glas en blik).
- Karpervissers gebruiken een onthaakmat en een groot schepnet.
- Het voeren en uitvaren van de lijn met een kleine onbemande voerboot (ongeveer 60/80 cm zie afbeelding onderaan) is toegestaan.
- Het uitvaren van de lijn met een roeiboot voortbewogen met roeispanen door een ligplaatshouder is toegestaan.
- Bij de Breuly en de Panoven maken wij zoveel mogelijk gebruik van de speciale vissteigers en visplekken die daar zijn aangelegd.
- De mindervaliden steiger aan de Panoven is er voor alle leden, we maken echter wel plaats als mindervaliden, mensen die slecht ter been zijn, of mensen met een beperking er willen vissen.
- Het is gebruikelijk dat zwemmers aan de zwembadzijde blijven en de vissers niet storen.
- Vissen vanuit een boot is alleen toegestaan in de Breuly mits je in het bezit bent van een bootvergunning. Er zijn totaal 10 ligplaatsen die momenteel allemaal bezet zijn. Belangstellenden  voor een ligplaats kunnen zich aanmelden via hsvdebreuly@gmail.com en worden op een reservelijst      geplaatst
- De botensteiger is alleen toegankelijk voor bootleden en controleurs.
- Nachtvissen is alleen toegestaan met een nachtvergunning van HSV De Breuly voor leden boven de 16 jaar. (teldatum 2021: 1 januari 2021). Hiervan wordt jaarlijks een beperkt aantal verstrekt.
- Kinderen tot 14 jaar kunnen via deze website een gratis jeugdvergunning aanvragen voor het vissen met 1 "gewone" hengel in onze wateren.

- Niet toegestaan is het:
- Vissen in de paaisloot bij de parkeerplaats Panoven/Breuly
- Meenemen van karpers.
- Vissen met een derde hengel
- Het stoken van een open vuur.
- Vissen in de Breuly vanaf de speelweide en zwembadzijde.
- Vissen en plaatsen van een nachtverblijf vanaf de botensteiger.
- Vissen of uitvaren van de lijn met een bellyboat, luchtbed e.d. of ander vaartuig.

Klik hier voor een overzicht van de boetes die je riskeert bij overtredingen.

Bestuur HSV De Breuly

Afbeelding voerboot: