Actuele situatie lage waterstanden

Donderdag, 18 oktober 2018

Beste hengelsportvrienden, Net als overal elders in het land staat het water ook in onze wateren extreem laag. Vanmorgen hebben we de situatie bij Roodwilligen onder de loep genomen. Vooralsnog gaan we geen vis overzetten: 1. Het is er niet veilig; je zakt zo maar een meter in de modder weg. 2. Er is nog geen acute levensbedreigende situatie voor de vis. 3. We hebben niet het geschikte materiaal om de vis te vangen en over te zetten (o.a. groot sleepnet) 4. We schatten in dat de overlevingskansen juist afnemen als we de vis gaan overzetten (stress/beschadiging etc.) Uiteraard houden wij voortdurend contact met Gemeente en Waterschap die ook bereid zijn om binnen hun mogelijkheden ons te helpen in noodsituaties. Die contacten verlopen zeer positief. Wij wijzen er op dat wij als bestuur het officiƫle aanspreekpunt zijn. Ga dus niet op eigen houtje met allerlei instanties contact opnemen en vis overzetten. We houden jullie vanzelfsprekend ook op de hoogte en zullen ook jullie hulp inroepen als dat noodzakelijk is. Vr. gr. Bestuur HSV De Breuly Toon Janssen Theo Brandts Ton van Uum