Landelijke Schoonmaakdag

Zondag, 14 maart 2021

Beste leden, Aanstaande zaterdag 20 maart doen wij mee met de Landelijke Schoonmaakdag. Verzamelen bij de Sterrenwacht om 10.30. Eindtijd 12.00 uur. Daarbij zijn in ieder geval drie bestuursleden aanwezig. Wij richten ons in eerste instantie op de Panoven en Breuly Graag nodigen we jullie uit om een uurtje te komen helpen. Vanzelfsprekend houden we ons aan de coronamaatregelen. Onderaan de brief. Laat i.v.m. koffie/thee en broodjes even weten of je komt helpen. Vr. gr. Bestuur HSV De Hengelsport De Breuly • Blijf zoveel mogelijk in je eigen buurt wanneer je zwerfafval raapt. • Blijf uit de buurt van kwetsbare mensen zoals ouderen en mensen met een zwakke gezondheid. • Draag altijd rubber of latex handschoenen als je zwerfafval raapt. Of gebruik een grijper. Gebruik je wegwerphandschoenen, gooi ze dan na het opschonen bij het restafval. Supporter van Schoon handschoenen zijn geschikt voor hergebruik. Je kunt ze op 40 °C wassen. Op 60 °C wassen kan ook, maar dan vervaagt de kleur. Ze zijn niet geschikt voor de droger. • Vind je zwerfafval dat je niet vertrouwt? Laat het liggen. • Gooi zwerfafval direct weg in een afvalbak. • Deel geen handschoenen, grijper of drinkfles. Verder de algemene regels: • Hou altijd 1,5 meter afstand van anderen. • Ga niet naar buiten als je koorts of andere griepverschijnselen hebt. • Maak je handen vaak en goed schoon. Was ze minimaal 20 seconden met zeep. • Schud geen handen en raak je gezicht niet aan. • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi ze direct na gebruik weg in een afvalbak. • Hoest of nies in je elleboog.