Presentatie Lucie Havinga, wijkagent Zevenaar-Oost en Bart Boss, BOA gemeente Zevenaar.

Vrijdag, 20 januari 2023

Voorafgaand aan de ledenvergadering hebben Lucie Havinga en Bart Boss een interessante en leerzame presentatie gehouden

Beiden gaven een beschrijving van hun werkzaamheden. Lucie, Bart en hun collega’s zijn veel op pad. Het werkgebied strekt zich enorm uit van Lobith tot Westervoort tot Lathum. Er zijn dit jaar weinig meldingen geweest rondom de Breuly. Lucie roept nadrukkelijk op om indien nodig wel melding te doen. Dat kan via 112 bij onraad of verdachte situaties (heterdaad) en het gewone politienummer 0900-8844.
Overdag zijn de BOA’s ook actief en kun je de Gemeente bellen:
(0316) 595 111. Er is ook een digitaal meldingssysteem: Fixi.
Zie: https://www.fixi.nl/#/zevenaar/issue/new+map
De Fixi app is te downloaden op de telefoon.
Dit systeem werkt erg goed vooral bij zwerfafval.
Meldingen worden altijd serieus genomen en afhankelijk van de situatie wordt er al dan niet meteen gereageerd. Een aantal voorbeelden van situaties vanuit de leden wordt besproken en verhelderd. De aanwezigen ontvangen enkele leuke gadgets van Lucie en Bart in de vorm van een handig zaklampje en een beker.
Na een hartelijk applaus, een bloemetje en een exemplaar van ons jubileumboek worden Lucie en Bart door Ton van Uum bedankt.

Zie